چگونه از سمعک خود نگهداری کنیم؟
نوشته شده توسط : حكيمه رزمي

 

با سمعک خود با احتیاط رفتار کنید.

با وجود اینکه اکثر سمعک های مدرن قوی و بادوام هستند، باز هم مهم است که با احتیاط از آنها استفاده کنید. هر بار که سمعک را در دست می گیرید، آن را وارد می کنید، خارج می کنید یا تمیز می کنید، از یک دستگیره مطمئن استفاده کنید. این اطمینان حاصل می کند که آن را رها نمی کنید، چیزی که به طور بالقوه می تواند به دستگاه یا باتری داخل آسیب برساند. علاوه بر این، هنگامی که نیاز دارید سمعک خود را پایین بیاورید، مطمئن شوید که آن را روی یک سطح تمیز و نرم مانند یک حوله تازه قرار دهید.

سمعک خود را در آب غوطه ور نکنید.

در مورد قرار دادن سمعک روی حوله، مهم است که آن را به طور کامل در آب غوطه ور نکنید. اگرچه اکثر سمعک ها در برابر آب مقاوم هستند، اما این بدان معنا نیست که هنگام دوش گرفتن، شنا کردن یا حمام کردن از آنها استفاده کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که هرگز از آب برای تمیز کردن سمعک خود استفاده نکنید.

توجه داشته باشید که اگر رطوبت با اجزای داخلی سمعک شما تماس پیدا کند، ممکن است باعث آسیب جدی (و شاید حتی دائمی) به دستگاه شود. به همین دلیل، همیشه باید قبل از غوطه ور شدن در آب سمعک خود را بردارید. علاوه بر این، قبل از ورود به جکوزی یا اتاق بخار باید سمعک خود را بردارید.

به خاطر داشته باشید که اگر سمعک شما خیس شد، می توانید آن را به آرامی با حوله خشک کنید. مطمئن شوید که از سشوار یا هر وسیله با حرارت زیاد دیگری برای خشک کردن سمعک خود استفاده نکنید، زیرا این کار می تواند باعث اعوجاج، ذوب شدن یا از کار افتادن عملکرد صحیح قطعات شود.

سمعک خود را در فضایی امن و خشک نگهداری کنید.

به‌علاوه، وقتی سمعک‌های خود را هر شب بیرون می‌آورید، آن‌ها را در فضایی تمیز و خشک نگهداری کنید. اگر خانه شما بسیار مرطوب است، به خرید خشک کن یا رطوبت گیر سمعک فکر کنید تا مطمئن شوید که همیشه خشک می مانند. سمعک خود را یک شب در هوای آزاد نگهداری کنید و درهای باتری را باز بگذارید تا از تجمع رطوبت جلوگیری شود.

سمعک شما حاوی فناوری و مدارهای بسیار پیچیده در یک پوسته کوچک است. هنگامی که در معرض رطوبت قرار می گیرد می تواند آسیب جدی ایجاد کند. اگرچه سمعک‌ها در حال حاضر به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در برابر آب مقاوم باشند، اما توصیه می‌شود، در صورت تماس با آب، بلافاصله آنها را با حوله خشک کنید. هرگز سعی نکنید آنها را با سشوار یا وسایل گرم شده دیگر خشک کنید، زیرا حرارت زیاد می تواند به آنها آسیب برساند.

اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می کنید، ممکن است بخواهید دستگاه های خود را در یک دستگاه رطوبت گیر مخصوص سمعک نگهداری کنید.

به طور مرتب جرم گوش را تمیز کنید.

جرم گوش یکی از دلایل اصلی کاهش عملکرد سمعک است. متأسفانه، اجتناب از تماس دستگاه شما با جرم گوش غیرممکن است. به همین دلیل مهم است که زمان بگذارید و مرتب آنها را تمیز کنید.

اگرچه جرم گوش (همچنین به عنوان سرومن شناخته می شود) نقش مهمی در سلامت گوش شما ایفا می کند، اما با دستگاه های الکترونیکی مانند سمعک به خوبی کار نمی کند. در واقع، اگر سمعک در اطراف دستگاه شما جمع شود، می تواند عملکرد سمعک شما را کاهش دهد.

با این حال، اجتناب ناپذیر است که سمعک شما روزانه در معرض جرم گوش قرار گیرد. به همین دلیل توصیه می کنیم در پایان هر روز سمعک خود را تمیز کنید. از یک سواب پنبه ای خشک یا یک مسواک نرم برای تمیز کردن جرم گوش، روغن، رطوبت و هر گونه زباله دیگری که روی گوش جمع شده است استفاده کنید. هنگام تمیز کردن دستگاه های خود حتما به گیرنده و میکروفون توجه کنید.

فیلتر موم خود را عوض کنید.

همراه با برداشتن جرم گوش از دستگاه خود، به طور دوره ای باید فیلتر موم یا محافظ موم را تعویض کنید. این فیلتر از رسیدن موم به اجزای داخلی سمعک و آسیب رساندن به آنها جلوگیری می کند. این کار باید هر زمان که شروع به مشاهده تجمع در فیلتر کردید انجام شود.

مهم است بدانید که همه دستگاه‌ها از فیلترهای یکسانی استفاده نمی‌کنند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شنوایی محلی شما می تواند به شما توصیه کند که از کدام یک استفاده کنید و نحوه تغییر آن را برای دستگاه خاص خود به شما نشان دهد.

مراقب باتری ها باشید و مرتباً آنها را عوض کنید.

علاوه بر این، باتری‌های سمعک‌های شما در صورت عدم تعویض مکرر و نگهداری مناسب می‌توانند باعث اختلال در عملکرد دستگاه شوند. حتی مقدار بسیار کمی از رطوبت محبوس شده در دستگاه می تواند باعث خوردگی باتری ها شود و به داخل سمعک آسیب برساند. بنابراین، زمانی که سمعک شما استفاده نمی‌شود، مطمئن شوید که همیشه درهای باتری را باز کرده‌اید تا هر گونه رطوبت خارج شود. اگر برای چند روز نیازی به استفاده از سمعک ندارید، در این فاصله زمانی باتری ها را خارج کنید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که باتری های سمعک خود را اغلب تعویض می کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، همیشه تماس های باتری را با یک سواب پنبه ای خشک تمیز کنید. اکثر کاربران سمعک با توجه به مدت زمانی که باتری‌هایشان معمولاً دوام می‌آورند و پیش‌بینی زمان تعویض صحیح، یک چرخه تعویض ایجاد می‌کنند.





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: